مجله پزشکی

نکات ناب پزشکی

مجله پزشکی

نکات ناب پزشکی

کاربرد فرکشنال RF چیست؟

از کاربردهای فرکشنال ترانه طب در این مطلب حرف می زنیم:
دستگاه های فرکشنال RF در موارد زیر استفاده می شوند:
سفت کننده پوست: از کاربردهای اصلی این ابزار سفت کننده پوست و درمان پوست های حساس می باشد. دستگاه فرکشنال RF یک پوست طبیعی ایجاد می کند. در واقع با این ابزار می توان پوست حساس، افتادگی پلک و ابرو را بدون نیاز به جراحی درمان کرد.
درمان چین و چروک و خطوط روی پوست: این ابزار در درمان چین و چروک پوست و رفع چین و چروک دور چشم و چین و چروک یا چین و چروک بسیار موثر است. اگر می خواهید از شر چین و چروک های پوست خلاص شوید، از دستگاه RF فرکشنال برای درمان چین و چروک استفاده کنید.
رفع شلی ناحیه لگن: یکی دیگر از کاربردهای مهم دستگاه های آر اف فرکشنال سفت کردن و لیفت کردن پوست ناحیه باسن است. پس از استفاده از این دستگاه، پوست چانه و فک سفت شده و صورت فرد بزرگ می شود.
سفت کردن پوست گردن: اگر پوست گردن شما را آزار می دهد، پوست گردن خود را با دستگاه RF درمان کنید. زیرا این ابزار برای سفت کردن پوست گردن خوب است!
درمان قارچ و قارچ: یکی دیگر از کاربردهای این ابزار درمان آکنه، اسکار و آکنه است. این ابزار زخم های عمیق را التیام می بخشد. همچنین جوش های پوستی را درمان می کند.
پلک های باز را کاهش می دهد: شکستن پلک ها و کنترل چربی روی پوست میزان جوش ها و لک های روی پوست را کنترل می کند. این ابزار در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و در درمان منافذ پوست موثر است.
درمان تعریق زیاد: یکی دیگر از کاربردهای جالب دستگاه های RF، درمان تعریق زیاد است که به کنترل غدد عرق کمک می کند و از تعریق زیاد و بوی بد بدن جلوگیری می کند.
تسکین دهنده پوست.

هایفوتراپی چیست ؟

HIFU یا HIFU مخفف سونوگرافی با تمرکز بالا است. هایفو روشی نسبتاً جدید در درمان زیبایی برای سفت کردن و لایه برداری پوست است که بدون درد و غیر تهاجمی است و می تواند جایگزین کرم های صورت شود.

سونوگرافی از اولتراسوند استفاده می کند. یعنی همان امواجی که در دستگاه تصویربرداری استفاده می شود. اما در هایفو، این امواج انرژی را روی لایه‌های خاصی از پوست متمرکز می‌کنند و تولید الیاف کلاژن را تحریک می‌کنند.

 کلاژن مسئول تقویت عضلات بدن از جمله پوست است. بنابراین پوست ما را تقویت می کند و چین و چروک ندارد.

هیپنوتیزم درمانی سال هاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود. استفاده از این روش درمانی زیبایی برای اولین بار در سال 2008 مطرح شد.

هیپنوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال 2009 با استفاده از اکستنشن مژه تایید شد. در سال 2014، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک های اطراف گردن و بالای سینه تایید کرد. به دلیل جدید بودن این درمان، برخی از کاربردهای آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است، اما شواهدی مبنی بر آسیب یا آسیب رساندن به کاربردهای مختلف هیپرترمی وجود ندارد و این روش برای جراحی زیبایی بی خطرتر است.

اگرچه بسیاری از آزمایش‌های بالینی درمان هایفو انجام نشده است، اما مطالعات کوچکتر نشان می‌دهد که این درمان در لیفت صورت و بهبود ظاهر چین و چروک ایمن و موثر است. افرادی که این درمان را دریافت می کنند می توانند پس از چند ماه نتایج خوبی را مشاهده کنند. شما در معرض خطرات و عوارض جراحی زیبایی و زیبایی نخواهید بود.. بهترین هایفوتراپی ترانه طب را از دست ندهید.

افرادی که نمی توانند از پلاسما جت استفاده کنند چه کسانی هستند؟

استفاده از پلاسما جت بینی  ترانه طب مانند هر روش و روش دیگری برای برخی افراد محدودیت هایی دارد. قبل از هر کاری بهتر است با مواردی که این روش را برای افراد غیرمجاز می کند آشنا شوید.
اگر افراد نمی توانند از این روش برای رفع مشکل خود استفاده کنند، بهتر است به دنبال روش های دیگر باشند، در غیر این صورت مسئولیت تمام مشکلات بر عهده خود فرد است. در زیر لیستی از افرادی که توسط دماغه پلاسما جت ممنوع شده اند آمده است:
افرادی که بیماری زمینه ای دارند.
افراد مبتلا به بیماری های خاص هرگز نباید قبل از اطلاع دادن به متخصص به دنبال پلاسما درمانی بینی باشند، زیرا مشکلات کوچک و بزرگی که برایشان پیش می آید تنها یک طرف ماجرا خواهد بود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به سرطان نباید تحت درمان پلاسما بینی قرار گیرند.
عدم وجود ایمپلنت فلزی در بینی
در برخی موارد افرادی که دچار شکستگی استخوان بینی هستند برای درمان این دسته از افراد از ایمپلنت های فلزی استفاده می کنند. افرادی که به هر دلیلی در بدن یا بینی خود ایمپلنت فلزی دارند نمی توانند از پلاسما درمانی بینی استفاده کنند. رعایت نکته قبل می تواند سلامت فرد را حفظ کند و از بروز مشکل جلوگیری کند.
از پلاسما درمانی بینی در دوران بارداری یا شیردهی خودداری کنید
زنان باردار نیز در استفاده از پلاسمای بینی منع مصرف دارند. علاوه بر این، پس از بارداری، زنان در دوران شیردهی نمی توانند از پلاسما جت بینی استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.
سن در جت های پلاسما مهم است
مورد دیگر مربوط به سن افراد است و زمانی که فرد زیر 18 سال است نمی تواند از بینی پلاسما جت استفاده کند..

سن مناسب برای لیزرموهای زائد کی است؟

حداقل سن تایید شده برای لیزر موهای زائد ترانه طب در نوجوانان 14 سالگی است و البته اکثر متخصصان توصیه می کنند که نوجوانان برای شروع قاعدگی مثلاً دختران تا سن بلوغ صبر کنند. زیرا در این شرایط هورمون های آنها ثابت است و دچار بیماری هایی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک نخواهند شد.

هورمون ها در دوران نوجوانی به طور چشمگیری تغییر می کنند و موهای زائد پس از اتمام جلسات لیزر می توانند دوباره رشد کنند. در نتیجه، نوجوانان ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی شوند. اما زمانی که هورمون ها در تعادل هستند. به طور کلی، بین سنین 17 تا 19 سالگی، لیزر موهای زائد را می توان با خیال راحت انجام داد تا موهای بدن را به طور دائم کاهش دهد.

نوجوانان همچنین باید به اندازه کافی بالغ باشند تا درد و ناراحتی را در طول فرآیند لیزر موهای زائد تحمل کنند و بتوانند در یک جلسه منظم لیزر موهای زائد شرکت کنند. آنها همچنین باید دستورالعمل های قبل و بعد از لیزر موهای زائد را با دستگاه کندال الکساندرایت دنبال کنند، مانند دوری از نور خورشید و محدود کردن فعالیت های بسیار شدید برای چند روز پس از درمان.

نوجوانی برای تقویت اعتماد به نفس بسیار مهم است. اگر نوجوانی از ظاهر خود ناراضی باشد و در مورد آن با والدین خود صحبت کند، لیزر موهای زائد ممکن است تنها راه برای بازگرداندن اعتماد به نفس او باشد.

حداقل سن برای لیزر موهای زائد با دستگاه کندال الکساندرایت

استفاده از دستگاه کندال الکس محدودیت سنی ندارد، اما برخی از مراکز برای کودکان زیر 13 سال لیزر موهای زائد انجام نمی دهند. زیرا رشد موهای زائد در نوجوانان با افزایش سن افزایش می یابد و لیزر موهای زائد تاثیر زیادی بر روی آنها نخواهد داشت.

از چه سنی می توانم لیزر موهای زائد را شروع کنم؟

در سال های اخیر لیزر موهای زائد با لیزر کندال الکس کاملا ایمن و کاربردی شده است.این روش به درخواست بیمار می تواند موهای زائد را از هر ناحیه از بدن به طور کامل از بین ببرد. از آنجایی که روند لیزر موهای زائد همچنان به جریان اصلی خود ادامه می دهد و به طور قابل توجهی گسترش می یابد، افراد در گروه های سنی مختلف به فکر استفاده از لیزر کندال الکس هستند.

نظرات مختلف در مورد سن مناسب برای شروع لیزر موهای زائد; وجود دارد. اما به طور کلی متخصصان زیبایی به این نتیجه رسیده اند که بهتر است لیزر موهای زائد در افراد بالای 18 سال انجام شود.

آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی خطر است؟

از بین بردن موهای زائد بدن حتی در سنین نوجوانی مهم است. در واقع فرقی نمی کند شما یک دختر جوان با موهای زائد زیاد باشید که به ظاهر خود حساس هستید یا یک ورزشکار یا مدل که برای زیباتر شدن در حرفه و کار خود باید موهای زائد را از بین ببرید. در هر صورت رفع موهای زائد با لیزر کندال الکساندرایت بی خطر است.

پس اگر شما یک متخصص حرفه ای و با تجربه هستید که آموزش های لازم را در مورد لیزر کندال الکس الکس دیده اید. تماشا کردن؛ پاسخ این پرسش "بلی" است. حتی اگر زیر 18 سال دارید و والدینتان کاملا راضی هستند، می توانید با رضایت نامه خود برای لیزر موهای زائد به مراکز لیزر معتبر مراجعه کنید.

عوارض لیزر موهای زائد برای نوجوانان و بزرگسالان یکسان است. روش مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد برای هر دو گروه یکسان است که می تواند از عوارض دیگر جلوگیری کند. البته بهتر است احتمال بروز عوارض نادر را با متخصص خود در میان بگذارید و با والدین خود در میان بگذارید.

اگرچه روش های جایگزین حذف موهای زائد مانند اصلاح و استفاده از کرم های موبر، اپیلاسیون و فر کردن نیز برای نوجوانان گزینه منطقی تری به نظر می رسد، اما هر کدام از این روش ها مشکلات خود را دارند.به عنوان مثال، اصلاح باعث ایجاد موهای زیر پوستی و کرم های موبر باعث ایجاد حساسیت شیمیایی می شود. درد اپیلاسیون آنقدر زیاد است که بسیاری از دختران نوجوان از آن فرار می کنند.

در مقابل، لیزر موهای زائد کاملا بی خطر است. از آنجایی که نور لیزر مو از لایه دوم پوست یا درم عبور نمی کند، فقط فولیکول های مو را از بین می برد و از آنجایی که لیزر کندال الکس از انرژی غیریونیزه استفاده می کند. خطر ابتلا به سرطان وجود نخواهد داشت.